Husna Mansor
Bonjour!



Keep blogging ! :)




Travel this

Story About Links Goodies


Sweetsour


Lain orang lain cara.
Wednesday, May 8, 2013 | Wednesday, May 08, 2013 | 0 comments


Lain orang lain cara, 
lain perangai,
lain rupa,
lain watak,
lain tinggi,
lain berat,
lain warna,
semua lain.
tak sama.


tapi, 
aku masih pelik
dengan perangai sesetengah manusia disekeliling aku.


mereka bekerja,
pergi pagi,
balik petang
habis kerja lepak.
malam lepak.
habis,
bila masa mereka bersama keluarga?
bila masa mereka bersembang dengan keluarga?
bila masa mereka bertukar pendapat?
bila masa mereka breakfast lunch dinner bersama keluarga?

hampir setiap masa bersama rakan.
masa dengan keluarga bila?

bukan mahu menjaga tepi kain orang,
busy body tetiba.
tapi soalan yang aku mahu tanya.
"kau asik dengan rakan, dengan keluarga bila?"


aku yang menggangur ni,
tak ada kerja.
bila bila masa boleh melepak.
tapi bila ibu ayah kakak balik dari kerja.
aku tahu duduk rumah.
sebab apa?
sebab itu lah masa aku boleh jumpa sembang ketawa gembira dengan mereka.
sebab itu lah aku kurang gemar keluar semasa mereka berada dirumah.
aku lebih suka keluar ketika mereka bekerja.


bukan tak boleh keluar langsung.
tapi hadkan.
hampir setiap hari keluar.
setiap masa keluar.
amboi,


pendapat masing masing berlainan.
"Rambut sama hitam, hati lain lain."




Older Post